----- Original Message -----
From: Wim Dankbaar
To:
harro.knijff@debrauw.com Sent: Tuesday, June 23, 2009 3:23 PM
Subject: Vragen over uw cliënt Joris Demmink
Geachte heer Knijff,
Langs deze weg verzoek ik u, met het oog op een zwaarwegend maatschappelijk belang, antwoorden te geven op de volgende vragen:
Kunt u - desgewenst na overleg met uw client - bevestigen dat "de hoge ambtenaar van justitie" die in 1994 door het HIK team (Handel in Kinderen) van de politie Rotterdam-Rijnmond werd getapt als een klant/afnemer van de beruchte, tot tweemaal toe veroordeelde pedofiel annex kinderhandelaar Lothar Glandorf, en in de uitzending van 1 vandaag van juni 2007:
http://www.youtube.com/watch?v=26h4TLmpe0A wordt geïdentificeerd als uw cliënt Mr. Joris Demmink, niet uw client Joris Demmink was? Hieronder volgt voor uw begrip een transcriptie van het bewuste tapgesprek.
Joris: “Is er nog wat leuks aanwezig dit weekend?”
Lothar Glandorf: “Wat wil je hebben dan?”
Joris: “Ik dacht misschien is er nog wat nieuws gearriveerd.”
Lothar Glandorf: “Nee… wat nieuws..”
Joris: “Er was toch sprake van dat er uh.. twee Duitsers zouden komen.”
Lothar Glandorf: “Ja, maar die heb ik al naar Henk toegestuurd.”
Joris: “Nou, dan weet ik al genoeg. (lacht) Tjongejonge wat een mooi zootje. En Ricardo?”
Lothar Glandorf: “Dat is nog een verhaal apart. Die is nog niet zover.”
Joris: “Nee?”
Lothar Glandorf: “Nee, volgende week. Vandaag is Omar er. En Michael en Brian.”
Joris: “Is dat dan ook eens wat voor mij?”
Lothar Glandorf: “Heb je die nooit gehad dan?” Ingeval uw antwoord ontkennend mocht zijn, kunt u dan aangeven wat de reden is dat uw cliënt Joris Demmink, als Secretaris Generaal van Justitie, die volgens algemene normen en waarden, maar ook volgens uitspraken van OM baas Harm Brouwer "onberispelijk" moet zijn, geen enkele gerechtelijke actie heeft willen ondernemen tegen dergelijke smadelijke aantijgingen op landelijke TV jegens hem? Kunt u tevens ophelderen hoe zo'n vervelende misidentificatie tot stand gekomen kan zijn, alsmede welke "Joris" het dan wel was die dit telefoongesprek met de heer Glandorf voerde?
Ook zal u niet ontgaan zijn dat uw cliënt in verband wordt gebracht met de levenslange veroordeling van de turkse zakenman Baybasin, die onlangs het volgende statement in publiciteit bracht:
Statement from Mr. Baybasin
Joris Demmink made an agreement with Turkish officials to cover up his case in Turkey, where he was caught having sex with an 11 year old boy. His agreement was to find me and give me to Turkey. He did so, and when he couldn’t give me back to Turkey according to the Dutch law, he agreed with the Turkish officials to keep me silent. He kept me in EBI isolation and similar regimes for seven years. He is misusing his official power not allowing police officers, prosecutors and judges to do their job according to Dutch law. In the same way he has been misusing his power and forcing the prison directors to torture and pressure me and not to be able to defend myself. He personally came to the prison in Alphen a/d Rijn in 2007 to intimidate me and make me take the charges I presented against him back. He used to do such things to cover up the crimes he has been committing. I refused to do what he wanted me to do. He is not just a paedophile; he is a sick-minded dangerous criminal with a high level of official power. This is a shocking issue. For me it is sickening me to my stomach. I don’t want to talk about my suffering, but I would like to tell you this is not what we consider as civilization, this is not what we consider as a state of law, and I don’t believe that this is what we consider to be the Dutch values as well. I would like to thank everyone who stands up against this ugly and inappropriate behaviour. With all my respect to all of you who are listening, I wish you all the best.Wederom een niet mis te verstane beschuldiging die uw cliënt in diskrediet brengt, maar waar hij tot op heden NIETS tegen doet. Waarom is mij een raadsel, maar u kunt dat als zijn advocaat vast uitleggen.......
Kunt u tenslotte aan uw cliënt, als opperhoofd voor de rechtspleging en rechtshandhaving in ons land, vragen en zijn antwoord mededelen hoe het mogelijk is dat de recidivist Lothar Glandorf in 2008 ten tweede male is veroordeeld voor ontucht met minderjarigen en wegkomt met een voorwaardelijke celstraf van zes maanden, terwijl hij eerder in 1997 was veroordeeld tot 5,5 jaar gevangenisstraf voor eenzelfde delict? Hieronder vind u een nieuwsbericht over zijn recente veroordeling:
http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2233869 ... artij.html Met vriendelijke groet verblijf ik in afwachting van uw spoedige berichten.
Hoogachtend,
Wim Dankbaar
023-5268730