Deventermoordzaak.com

Forum Deventer moordzaak (bs)
Het is nu vr 10-09-2010 05:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Theo Tetteroo
BerichtGeplaatst: ma 30-03-2009 22:31 

Een zaak die erg lijkt op die van Knobbe is de zaak van Theo Tetteroo. Deze zaak wordt beschreven in het boek van Wagenaar (daar heet hij Tamboer).
Theo is valselijk beschuldigd van incest met zijn dochter. Ook zijn zoon en vader werden beschuldigd. Opa bleek al jaren impotent te zijn. En de dochter had na honderden verkrachtingen nog steeds een ongeschonden maagdenvlies.
Opa werd vrijgesproken, maar Theo kreeg en paar jaar en TBS. Omdat hij blijft ontkennen is in principe de TBS levenslang, maar in maart 2009 is hij toch vrijgelaten.

De netwerk uitzending van 30 maart 2009 gaat nader op deze krankzinnige zaak in.

Profiel  

Berichttitel: Tetteroo in Netwerk
BerichtGeplaatst: ma 30-03-2009 22:35 

Aan de reacties van Peter van Koppen en Wagenaar in Netwerk te zien hebben die hun hoofd ook al in de schoot gelegd.
Peter van Koppen: "Ik zou mijn leven maar weer oppakken.."

Profiel  

Berichttitel: Louwes onschuldig, prima! Michael de dader? Foei!
BerichtGeplaatst: di 31-03-2009 09:23 

Andre schreef
Citaat:
Aan de reacties van Peter van Koppen en Wagenaar in Netwerk te zien hebben die hun hoofd ook al in de schoot gelegd.
Peter van Koppen: "Ik zou mijn leven maar weer oppakken.."

Waarschijnlijk een goed bedoeld advies voor de betrokkene maar een slecht advies voor de rechtstaat.

Het meest opmerkelijke bij deze Netwerk uitzending vond ik echter de uitspraak van de professor-psycholoog die de aangeefster had onderzocht.
"Als ik ervan op de hoogte was geweest dat ze nog maagd was dan was ik tot een andere beoordeling gekomen (of iets van die strekking, voor de letterlijke uitdrukking zou ik de uizending nogmaals moeten bekijken/afluisteren)".

Het stuitende hierbij is dat weer eens wordt aangetoond dat diagnoses worden gesteld die gebaseerd zijn op door justitie gebaseerde aannames/uitgangspunten, waarna de op die aannames/uitgangspunten gebaseerde diagnoses weer worden gebruikt ter onderbouwing van de juistheid van de gehanteerde aannames/uitgangspunten.

En een professor verklaart dat zonder blikken of blozen in Netwerk alsof dit de normaalste zaak van de wereld is!!!!

Profiel  

Berichttitel: Re: Louwes onschuldig, prima! Michael de dader? Foei!
BerichtGeplaatst: di 31-03-2009 09:40 

Joop,

Helemaal mee eens. Wat een wetenschap als je tot de conclusie kan komen dat iemand getraumatiseerd is puur afhankelijk of het maagdenvlies nog wel of niet intact is. Zijn er echt geen betere indicatoren? En daar hangt dan de veroordeling voor jaren van een ander vanaf.

Dit was een rapport van Bullens. dat is toch die psycholoog die in de Schiedammer parkmoord ook zo uit de bocht gevlogen was?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]