Andre schreef
Citaat:
Aan de reacties van Peter van Koppen en Wagenaar in Netwerk te zien hebben die hun hoofd ook al in de schoot gelegd.
Peter van Koppen: "Ik zou mijn leven maar weer oppakken.."
Waarschijnlijk een goed bedoeld advies voor de betrokkene maar een slecht advies voor de rechtstaat.
Het meest opmerkelijke bij deze Netwerk uitzending vond ik echter de uitspraak van de professor-psycholoog die de aangeefster had onderzocht.
"Als ik ervan op de hoogte was geweest dat ze nog maagd was dan was ik tot een andere beoordeling gekomen (of iets van die strekking, voor de letterlijke uitdrukking zou ik de uizending nogmaals moeten bekijken/afluisteren)".
Het stuitende hierbij is dat weer eens wordt aangetoond dat diagnoses worden gesteld die gebaseerd zijn op door justitie gebaseerde aannames/uitgangspunten, waarna de op die aannames/uitgangspunten gebaseerde diagnoses weer worden gebruikt ter onderbouwing van de juistheid van de gehanteerde aannames/uitgangspunten.
En een professor verklaart dat zonder blikken of blozen in Netwerk alsof dit de normaalste zaak van de wereld is!!!!